March 18th, 2024 | h18:00

Violenza ostetrica

“Identifying the violence in obstetric violence & establishing its parameters to strengthen socio-legal reform efforts”
Mackenzie Presbiterian University
São Paulo, Brazil - Higienópolis Campus, Maria Antonia Street, 307 Building 24, room 208,
Università degli studi di Firenze, Polo delle scienze sociali di Novoli Building d4, room 0.03
Opening by
Prof. Dr. Patricia Bertolin, (Universidade Presbiteriana Mackenzie - BR)
Speech by
Prof. Dr. Camilla Pickles, (Durham University - UK)
Intervention by
Prof. Dr. Lucia Re (Università degli Studi di Firenze - IT)
Speech by
Giulia Stolfi (PhD candidate (Università degli Studi di Firenze - IT)
Debates moderated by
Prof. Dr. Patricia Bertolin (Universidade Presbiteriana Mackenzie - BR)
The seminar is part of the mandatory training of the curricula: Human Rights Theories - Law and Society, Genealogy and Perspectives of Thought - International and European Union Law.
 Il seminario rientra tra le lezioni del corso di Philosophy of Law e tra le iniziative destinate ai dottorandi.